4-es metró
Ilyen lesz a
4-es metró, itt vannak a friss képek!
Talán sokan el sem hiszik, de közel két évtizedes gyötrődés zárulhat le hamarosan: a jelenlegi ismeretek szerint március végén átadják a 4-es metró 10 állomásból álló első szakaszát. Erre utalnak ugyanis az elmúlt egy hónap 4-es metróval kapcsolatos fontosabb fejleményei:
Egy
Alstom szerelvény közlekedik a próbaüzem közben a 4-es metró Móricz Zsigmond
körtéri és Újbuda-központi állomása között 2014. január 3-án.
Decemberben
felpörögtek az események és megsokasodtak a hírek a 4-es metró körül. Az első
szakasz 10 állomásából tavaly év végéig 8 kapott használatbavételi engedélyt.
Talán hihetetlennek tűnik, de úgy néz ki: március végétől már az utasok is
használhatják az új vonalat. Összegyűjtöttük a legújabb híreket röviden, friss
fényképekkel illusztrálva.
Talán sokan el sem hiszik, de közel két évtizedes gyötrődés zárulhat le hamarosan: a jelenlegi ismeretek szerint március végén átadják a 4-es metró 10 állomásból álló első szakaszát. Erre utalnak ugyanis az elmúlt egy hónap 4-es metróval kapcsolatos fontosabb fejleményei:
· december 6-án
megkapta a használatbavételi engedélyt a metró Rákóczi téri állomása, ami a
negyedik elkészült megálló lett így a vonalon (Bikás park október 22., november
11. Újbuda-központ, november 22. Szent Gellért téri állomás)
· december 10-én
közölte az újbudai önkormányzat, hogy a 4-es metró átadásának idejére megújul a
Móricz Zsigmond körtéri Gomba épülete
· szintén
december 10-én érkezett a hír az MTI tudósításában, hogy elkészült a II. János
Pál pápa tér felújítása
· december 20-án
Tarlós István főpolgármester erősítette meg, hogy a szoros a befejezési határidő
ellenére tartani tudják a 2014 március végére tervezett átadást
· december 20.: a
Móricz Zsigmond körtéri és a II. János Pál pápa téri állomás is megkapta a
használatbavételi engedélyt a hatóságoktól, ezzel már 6 ilyen állomás lett a
10-ből
· december 30-án
Pesti Imre budapesti kormánymegbízott jelentette be, hogy a tíz állomásából
nyolcnak már megvan a használatbavételi engedélye, további kettő január közepén,
legkésőbb végén kapja meg. A Kálvin téri valamint a Keleti pályaudvari állomás
kapta meg még tavaly év végén az engedélyt
· legkésőbb
január végéig a maradék két állomás (Fővám tér és a Kelenföldi pályaudvar) is
megkapja az engedélyeket
· jelenleg is
ötpercenként járnak a szerelvények utasok nélkül
· a Nemzeti
Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzem január 20-án kezdődik és március
20-ig tart
EZ AZ
ELSŐ SZAKASZ
Március végére
a Dél-Buda Rákospalota, 4-es metróvonal első szakasza készül el. Ennek
állomásai: Kelenföld vasútállomás, Bikás park, Újbuda-központ, Móricz Zsigmond
körtér, Szent Gellért tér, Fővám tér, Kálvin tér, Rákóczi tér, II. János Pál
pápa tér, Keleti pályaudvar. A második szakasz állomásai: Dózsa György út,
Hungária körút, Róna utca, Bosnyák tér. A harmadik szakasz állomásai pedig:
Madárhegy, Gazdagrét. Az alábbi nyomvonalon egyes állomások még a korábban
tervezett nevekkel szerepelnek:
A
4-es metró Kelenföldi pályaudvari állomása a próbaüzem közben 2014. január
3-án.
A
4-es metró Móricz Zsigmond körtéri állomása a próbaüzem közben 2014. január
3-án.
Mozaikokkal
fedett peronrészlet a 4-es metró Szent Gellért téri állomásán a próbaüzem közben
2014. január 3-án.
Takarítják a
4-es metró Fővám téri állomását, balról egy Alstom szerelvény érkezik a
próbaüzem közben 2014. január 3-án.
Mozgólépcsők a
4-es metró Kálvin téri állomásán a próbaüzem közben 2014. január
3-án.
Mozgólépcsők a
4-es metró Rákóczi téri állomásán a próbaüzem közben 2014. január
3-án.
A
4-es metró II. János Pál pápa téri állomása, jobbra egy Alstom szerelvény a
próbaüzem közben 2014. január 3-án.
A
4-es metró Keleti pályaudvari állomása a próbaüzem közben 2014. január
3-án.
Egy
Alstom szerelvény a 4-es metró Keleti pályaudvari állomásán a próbaüzem közben
2014. január 3-án.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése